Katarzični trenutek smo zamudili, tresk je že odjeknil. Trk je za seboj pustil kup zverižene pločevine. V resničnem svetu je trčenje povsem naključno in rezultira v hipni preobrazbi. Nasprotno temu, je podoba Trka v Zupančevih delih skrbno zrežirana skozi inovativen, kompleksen in domišljijski ustvarjalni proces. Vse se začne z modelom avtomobilčka, ki ga avtor namerno poškoduje s kladivom in drugimi metodami. Trk – udarec s kladivom - v kontekstu ustvarjalnega procesa ni uničevalen, temveč produktiven dogodek. Totalke modelov avtor fotografira v visoki ločljivosti in jih natisne na papir. Reproducirane podobe nato prenese na slikarska platna kjer vanje posega z barvnimi premazi, ki bodisi cenzurirajo pogled v notranjost vozila, bodisi podobo dodatno fragmentirajo. Avtor s kosci vedno znova manipulira – jih razstavlja in sestavlja na novo. Deli podob lebdijo v brezsnovni belini na slikarskih platnih, ali pa so natisnjeni na kakšnem drugačnem nosilcu, na primer na lesenih kockah. Posamezna slikarska platna so zložena eno do drugega tako, da nova celota deluje še bolj razbita. Prostor se tlači, deformira in na novo formira. O Trku in razbitosti, hkrati pa o ponovnemu sestavljanju, priča pas praznine med posameznimi slikarskimi platni, distanca med kockami, barvni madež, ki zakriva del podobe ali pa skrbno vrisana špranja.
Razstava je na ogled do 1.3.2022.
Studio in Galerija Černe POP-UP, Gornji trg 19, Ljubljana
Odprto: torek, sreda, četrtek med 17. in 19.30 uro ali po predhodnem dogovoru.
Foto: Matjaž Rušt
Projekt sofinancira Ministrstvo za kulturo.